Ny vecka med massor av nya möjligheter

Startar givetvis veckan med att gå till gymmet, har en axel som fortfarande vill krånglar så jag körde inte så hårt på de övningarna utan la fokusen på kondis / lår & magen. Kändes så jäkla bra (och gör alltid det) när man kör igång på morgonen med träning. Börjar känna effekten av träning och ändring av kostintaget, konstigt vore det väl annars. I mars gäller det att utforma ett träningsschemat och lägga i nästa växel, pepp som tusan.
 
Förra veckan tog vi beslutet att plocka bort fruktyoghurt, på tok för mycket socker och det finns massor av alternativ. Vi köpte hem filmjölk och piffar till den med bär, solrosfrön och en gnutta honung. Vår stora hängde med i svängarna men sonen vart inte riktigt lika förtjust så vi får se om vi ska testa grekisk yoghurt eller liknande! Vi har också bestämt att vi inte dricker juice på veckodagarna, utan endast till helgfrukostarna. Och då får de gärna (helst) vara färskpressad juice.
 
Små lätta förändringar, något kan vi alla göra för att öka välbefinnandet och för att skapa en sund relation till mat för våra barn! Tänk på saken
 
 
1 Ida:

skriven

Åh ser att du har ett pärstorpbord som har likadan skiva som mitt. Får man fråga den konstiga frågan, vad har du för färg på benen på bordet, och stolarna? :)